Schweig | Healthy Marketing | Marketing-communicatie ondersteuning Medische/Zorg projecten met een Healthy Marketing aanpak
15256
home,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15256,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

SCHWEIG | HEALTHY MARKETING

Wat is mooier dan mensen uit te dagen om zich te verplaatsen in de patiënt/klant als mens. Als mens in al zijn facetten, met soms heel simpele behoeften. En zo te ontdekken hoe jouw diensten en producten daar op een unieke manier op aan kunnen sluiten.

Ik help je graag om dit te ontdekken! Heb je het idee dat de producten of diensten die je aanbiedt nog beter aan kunnen sluiten op patiënt/mens-behoeften en heb je een marketingcommunicatie vraagstuk op het gebied van product- of dienstintroducties, conceptontwikkeling of wil je een verbeteringsslag maken met je marketingorganisatie?

Schweig | Healthy Marketing biedt marketingcommunicatie advies en ondersteuning op het gebied van gezondheidszorg en medische producten en diensten.

Op een inspirerende, verfrissende en simpele manier brengen we samen de markt in kaart, de wensen van verschillende klantgroepen, de kracht van jouw organisatie en komen we samen tot simpele en effectieve oplossingen gebaseerd op het echt luisteren naar en begrijpen van consumenten, patiënten en organisaties.

Aandachtsgebieden:
Palliatieve Zorg             Preventieve Zorg             Patiëntparticipatie
Dementiezorg                Leefstijlgeneeskunde      Waardegedreven Zorg
Ziekenhuiszorg             Positieve Gezondheid     Mensgerichte Zorg
Holistische Zorg            Diagnostiek                 Netwerkzorg 

DE KERN

Je doet hard je best om goede dienstverlening te bieden aan patiënten. Is jouw dienstverlening onderscheidend genoeg en waardevol voor de patiënt? Voelen je klanten zich daadwerkelijk begrepen en gehoord? 

Positioneer jouw zorgorganisatie duidelijk in de markt, laat zien wie je bent, lever onderscheidende producten waar de patiënt zich erg goed bij voelt en zich begrepen en gehoord voelt.

WAAR HELP IK JE MEE?

Van positioneringsvraagstukken tot keukentafel-gesprekken. Ik ondersteun in het ontwikkelen van een onderscheidende positie en onderscheidende producten en diensten die van echte waarde zijn voor de patiënt. 

Ondersteuning  in strategische marketing, patiëntenparticipatie, marketing-communicatie en bedrijfsvoering.

HOE HELP IK JE?

Grondig werk: waar draait het nu eigenlijk om? Goed luisteren naar zowel de opdrachtgever als de patiënt of de klant. Met simpele oplossingen komen en op een heldere manier communiceren.

Ik werk me snel in, ben strategisch en praktisch, flexibel inzetbaar, voor grote én ook kleinere projecten. Als ik maar het idee heb dat we samen werken aan het verbeteren van de patiëntervaring en -beleving.

Marketing- en communicatie ondersteuning in de medische of zorgsector met een Healthy Marketing aanpak.


Jacqueline Schweig

Health Marketeer

Schweig | Healthy Marketing

Schweig: luisteren als uitdaging

Ik gebruik mijn achternaam als eerbetoon aan mijn vader. Hij overleed op jonge leeftijd aan slokdarmkanker. Ziekte en overlijden hebben altijd een belangrijke plek in mijn leven gehad.
Schweigen/ luisteren: vaak de sleutel tot veel interessante informatie! Ik pleit ervoor dat we onszelf continu uit blijven dagen om nog beter te luisteren. Hoe waardevol kan dit zijn!

Healthy: aandacht voor de patiënt

Mijn moeder overleed in 2010. Zij deed als verpleegkundige alles om het  patiënten naar hun zin te maken. Na een zware operatie vlak voor haar overlijden, vertelde ze dat ze mij in doktersjas had gezien en dat ik iets in de zorg moest gaan doen.
De ervaringen met de zorg tijdens haar ziekte zetten me aan het denken. Er kan nog zoveel anders! Communicatie, overdrachten, zorg, aandacht, voeding, medicatie, preventie wat valt er nog veel te winnen. Ik voelde het toen, en wil en doe het nu graag om het die patiënten net zo naar hun zin te maken als zij toen deed. 

Marketing:          echt waarde bieden

Omdat Marketing draait om het ontdekken van de ultieme wens van de consument/ patiënt en het bieden van oplossingen die daar perfect op aansluiten.
Daarnaast zie ik nog veel mogelijkheden om Marketing simpeler, effectiever en plezieriger te maken.

DIT DEEL IK GRAAG MET JE

  • In augustus werden Ivo van Schaik en ik geïnterviewd voor het Haarlems Dagblad over patiëntparticipatie in het Spaarne Gasthuis. Goed om samen te kunnen laten zien dat we met betrokken afdelingen de laatst jaren behoorlijke stappen hebben gemaakt om patiënten meer te betrekken bij het......

  • Hoe toevallig was de ontmoeting met Matthijs van Bobeldijk vorige week. Hij woont dichtbij, heeft kinderen op de school waar mijn kinderen ook komen. We raakten in gesprek en wat blijkt? Matthijs is druk bezig met het schrijven van een boek over wat hij noemt......

  • Als lid van de Cliëntenraad van het Spaarne Gasthuis zet ik me in om patiëntparticipatie in het ziekenhuis op een structurele manier te integreren in de bedrijfsprocessen. Eraan werken dat de patiënt echt een stem krijgt in de zorg, dat de patiënt gezien en gehoord......

  • Positieve gezondheid, voeding als medicijn, leefstijlgeneeskunde, preventieve gezondheid. Wat een prachtige initiatieven! Eindelijk stappen richting een meer holistische kijk op zorg en het meer serieus nemen van voeding, beweging en slaap ten aanzien van gezondheid. Het zou fijn zijn als dit ook echt geïntegreerd kan......

  • Foto: Vitaness / Ingolf Kruseman Op 28 november was ik met ruim 60 holistische zorg betrokkenen in Den Haag bij een symposium dat georganiseerd werd door Petra Hiemstra van Haagse Hoogvliegers. Petra heeft deze mensen samengebracht en de gelegenheid geboden om ervaringen uit te wisselen......

  • Over de dood gesproken. Ik werk nu sinds een jaar in Hospice Bardo. Mensen die daar werken zijn het gewend. Gewend om over de dood te praten. Zij vinden het zelfs fijn om daarover te praten. En ik ook. Ik blijf het fascinerend vinden om......

  • Ik ben deze week begonnen met nog een nieuwe opdracht en ben daar erg blij mee. Hoe bijzonder was het om een paar weken geleden te zien dat Stichting Planetree strategische marketing-communicatie ondersteuning zocht. Dit kan geen toeval zijn! Ik volg de Planetree organisatie al een......

  • Afgelopen vrijdag 3 juni was ik bij het 5e congres Arts en Voeding. Van tevoren werd door Voeding Leeft, de initiatiefnemer van dit congres, aangegeven dat ‘de deelnemers zouden worden meegenomen naar een geheel nieuw domein binnen de zorg: een combinatie van evidence en practice based......

  • Vandaag: vrouwendag. Daar heb ik persoonlijk niet zoveel mee. Het thema van de bijeenkomst van Women Inc. waar ik gisteren ben geweest: de toekomst van de zorg, met specifiek aandacht voor gender-specifieke benadering van de zorg, is daar toch wel een uitzondering op. Veel onderzoek......