Schweig | Healthy Marketing | Jacqueline Schweig
jacqueline, schweig
49
page-template-default,page,page-id-49,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Jacqueline Schweig

Jacqueline Schweig: health marketeer en marketing sparringpartner

Marketing- en bedrijfseconomische ervaring bij grote internationale organisaties stellen mij in staat om met een brede blik naar organisaties, business en mensen te kijken. Hiermee help ik zorg- en gezondheidsorganisaties om stappen te maken in zorgmarketing; om marketingstrategieën en -beleid te versterken en dit in te zetten om de zorg effectiever en nog waardevoller te maken.  Ik doe dit met veel plezier en inzet en wil graag samen tot mooie resultaten komen!

Mijn LinkedIn profiel geeft een goed beeld van mijn ervaring:  

Schweig: omdat echt luisteren zoveel oplevert
Ik gebruik mijn achternaam als eerbetoon aan mijn vader. Hij overleed op jonge leeftijd aan slokdarmkanker. Ziekte en overlijden hebben altijd een belangrijke plek in mijn leven gehad.
Schweigen/ luisteren: vaak de sleutel tot veel interessante informatie! Ik pleit ervoor dat we onszelf continu uit blijven dagen om nog beter te luisteren. Hoe waardevol kan dit zijn!                                                                                                                                                                                                                  

Healthy: mijn overstap naar de zorg
Mijn moeder overleed in 2010. Als verpleegkundige haalde ze altijd alles uit de kast om het patiënten naar hun zin te maken. Na een zware operatie en narcose vlak voor haar overlijden, vertelde ze dat ze mij in doktersjas had gezien en dat ik iets in de zorg moest gaan doen. De ervaringen tijdens haar ziekte zetten me erg aan het denken.
Er kan nog zoveel anders! Communicatie, overdrachten, zorg, aandacht, voeding, medicatie, preventie wat valt er nog veel te winnen. Ik voelde het toen, en wil en doe het nu graag om het patiënten net zo naar hun zin te maken als zij toen deed.                                                                                                                    

Marketing: echt van toegevoegde waarde zijn
Omdat Marketing draait om het ontdekken van de ultieme wens van de consument/ patiënt en het bieden van oplossingen die daar perfect op aansluiten.
Daarnaast zie ik nog veel mogelijkheden om marketing
simpeler, effectiever en plezieriger te maken.